
Mamma Mia, for et suksess-år for norsk film!
«Mamma Mia» var kanskje fjorårets mest populære film på KinoCity, men de andre plassene på topp 5-lista ble tatt av norske regissører og skuespillere!
DRAMMEN: I 2018 hadde KinoCity 356.961 besøkende, hvilket er hakket bedre enn året før. Det er likevel ikke noe rekordår, sier personal- og markedssjef, Carl Henrik Eilertsen.
- Dette er et normalår for oss, men det morsomste er å se fire norske titler på topp fem!
Det er riktignok oppfølgeren «Mamma Mia - Here We Go Again» som fikk flest visninger med 21.968 besøkende, men det er likevel både nytt og stort at norske filmer gjør det så bra på lerretet.
2. «Skjelvet» - 18272 besøkende
3. «Norske byggeklosser» - 14778 besøkende
4. «Den 12. Mann» - 12922 besøkende
5. «Månelyst i Flåklypa» - 11658 besøkende
Pusser opp i 2019
Eilertsen sier årsregnskapet ikke er klart ennå, og kan derfor ikke svare på hvor mye popcorn og baconsnacks som ble solgt i kinokiosken i fjor.
Det han derimot kan røpe, er at KinoCity får en real facelift i året som kommer.
- Det foreligger planer om ytterligere oppgraderinger av kinosalene i tillegg til oppussing av gjestetoalettene og fornyelse av fellesarealet/kinofoajéen vår. Fremdriftsplanen er dog ikke riktig klar, men planene er i alle fall der, sier han smilende.
