NEDRE EIKER: Mange tok turen da kosmetikkjeden «Loco» åpnet på Buskerud Storsenter torsdag formiddag. I april i fjor åpnet «Loco» sin første fysiske butikk i Norge - nå nærmer det seg 20 butikker og en nettbutikk.
Administrerende direktør Are Berg forklarer hvordan butikkene kan ha så lave priser i forhold til konkurrentene.
- Hos oss har vi blant annet selvbetjente kasser. Dette bidrar til å holde kostnadene nede, forteller Berg.
Han forteller videre at kjeden aldri har salg, tilbud, kampanjer eller medlemstilbud, bare faste lave priser. Berg er også åpen for flere butikker i regionen dersom det er marked for det.
- Forbruksvarer til under markedspris
Butikksjef Elisabeth Nordmarken har stor tro på kjeden og det unike konseptet. Hun forteller at de selger forbruksvarer til under markedspris.
- Under slagordet «kosmetikk til usminkede priser» selger vi alt fra tannkrem og sjampo til sminke og hårvoks.
Nordmarken forteller at butikken passer til både menn og kvinner i alle aldre.
«Loco» skriver på sine nettsider at de satser på merker det ellers er vanskelig å få kjøpt i Norge. På listen finner vi The Balm, Elizabeth Arden, Nip+Fab og Toni&Guy.