FRISØR-SAMARBEID: ­– Da Tango-kjeden banket på døren så dukket det opp en mulighet som passet veldig bra med våre planer om å fornye og videreutvikle driften vår, sier daglig leder i Josefsson Frisør; Nina Josefsson Boldt, her sammen med daglig leder i Tango Frisør; Kai Ytredal (t.v.) og medeier og styreleder i Josefsson Frisør, Cay Anders Josefsson, foran Frisørhuset på Bragernes.
FRISØR-SAMARBEID: ­– Da Tango-kjeden banket på døren så dukket det opp en mulighet som passet veldig bra med våre planer om å fornye og videreutvikle driften vår, sier daglig leder i Josefsson Frisør; Nina Josefsson Boldt, her sammen med daglig leder i Tango Frisør; Kai Ytredal (t.v.) og medeier og styreleder i Josefsson Frisør, Cay Anders Josefsson, foran Frisørhuset på Bragernes.

Frisørkjede kjøper seg opp i lokale Josefsson

Tango-kjeden går nå inn som medeier i Josefsson Frisør i Drammen og Lier og overtar aksjemajoriteten i det hittil familieeide selskapet.

Publisert

Tango Frisør-kjeden

Består i dag av 34 frisørsalonger, hovedsakelig lokalisert på den sørlige delen av Østlandet.

Hovedkontoret ligger i Porsgrunn, og kjeden kjøpte seg nylig også inn i de tre Klippotequet-salongene på Farmandstredet i Tønsberg.

Nå styrker Tango seg ytterligere i drammensregioen gjennom å gå inn som medeier i Josefsson Frisør.

Kjeden vil da ha totalt 39 salonger og nærmere 300 ansatte.

DRAMMEN: - Sammen blir vi sterkere, sier daglig leder i Josefsson Frisør; Nina Josefsson Boldt som understreker at både alle ansatte og Josefsson-merkevaren blir med videre.

Josefsson Frisør har i dag seks frisørsalonger og 76 ansatte fordelt på Drammen og Lier, nærmere bestemt to på Liertoppen, to på Buskerud Storsenter i Krokstadelva samt en på Bragernes og en på Strømsø.

Tidligere denne måneden så kjøpte den Porsgrunn-baserte frisørkjeden Tango Frisør opp 50,9 prosent av aksjene i Josefsson Frisør, og for en del år tilbake ble også VOX-salongene i Solbergelva, Mjøndalen og Hokksund en del av kjeden.

Sikrer utvikling

Daglig leder i Josefsson; Nina Josefsson Boldt påpeker at Drammensfamilien fortsatt vil være medeier i selskapet .

– Tiden var inne for å gjøre noen grep, sier Josefsson-sjefen som understreker at alle medarbeiderne skal bli med videre og at også merkevaren Josefsson vil leve videre.

– Vi har i lengre tid vurdert hva vi bør gjøre for å sikre oss videre kontinuitet i driften. Målet har vært frisørsalongene våre skal utvikle seg videre og at de ansatte skal gå en trygg fremtid i møte også når vi etterhvert trapper ned. Og da Tango-kjeden banket på døren dukket det opp en mulighet som passet veldig bra med våre planer.

- Kjeden har det samme verdibaserte fokuset som oss på fag, ansatte, lærlinger, et godt arbeidsmiljø og en god bedriftskultur, påpeker Boldt.

Stordriftsfordeler

- I tillegg medfører dette at våre salonger blir en del av en større kjede og at vi dermed kan nyte godt av stordriftsfordeler og større og bedre systemer innen blant annet administrasjon, regnskap og salg til det beste for både kunder og ansatte. Dette gjør også at vi i ledelsen kan løfte blikket litt og tenke nytt og fremoverrettet.

- Vårt felles mål er uansett å sørge for at vi fortsatt skal være en foretrukket frisørsalong blant kundene i regionen og samtidig være en bærekraftig og attraktiv arbeidsplass for de som ønsker å jobbe her og ikke minste for de som allerede er ansatt. For det er de ansatte som er vår aller viktigste ressurs, påpeker daglig leder; Nina Josefsson Boldt.

– Perfekt match

– Dette er det klart største prosjektet vi har gått inn i, og for oss ble dette bare en helt perfekt match. Josefsson Frisør viste seg å være en ideell samarbeidspartner med tanke på våre fremtidsplaner, sier daglig leder i Tango Frisør, Kai Ytredal.

– I frisørbransjen kjenner vi jo hverandre godt, og etter nærmere ett års sonderinger med Josefsson-administrasjonen i Drammen opplever jeg at de to selskapene er veldig like på svært mange måter. Nå kan vi nyte godt av hverandres ressurser og kompetanse og bli enda sterkere sammen.

- Så dette er en vinn-vinn-situasjon for begge samarbeidspartnere, sier Ytredal som bekrefter at alle ansatte i Josefsson blir med videre og at merkevaren Josefsson også blir beholdt.

Dobler omsetningen

– Vi skal være med på å videreføre den gode kulturen som er bygd opp i Josefsson-systemet gjennom alle disse årene og samtidig bli enda flinkere til å rekruttere nye frisører, sier Tango-sjefen som er overbevist om at de to selskapenes felles kunder også vil nyte godt av det nye samarbeidet.

Tango Frisør-kjeden hadde i fjor en omsetning på 104 millioner kroner, og Ytredal påpeker at de nye oppkjøpene gjør at man tar sikte på å doble budsjettet neste år.

<span class=" italic" data-lab-italic_desktop="italic"><span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">PERFEKT MATCH: </span>– Vi ønsket å styrke oss i denne regionen, og Josefsson viste seg å være den helt perfekte samarbeidspartneren for å få dette til, sier daglig leder i Tango Frisør-kjede; Kai Ytredal (t.v.), her sammen med daglig leder for Josefsson Frisør; Nina Josefsson Boldt og styreleder og medeier, Cay Anders Josefsson.</span>
PERFEKT MATCH: – Vi ønsket å styrke oss i denne regionen, og Josefsson viste seg å være den helt perfekte samarbeidspartneren for å få dette til, sier daglig leder i Tango Frisør-kjede; Kai Ytredal (t.v.), her sammen med daglig leder for Josefsson Frisør; Nina Josefsson Boldt og styreleder og medeier, Cay Anders Josefsson.
Powered by Labrador CMS