HJERTEBARNA: Marthe Johannessen, Frida Rygh Lislerud, Marielle Gravningsmyr, Dina Hetland Liverud og Sofie Skaret ønsker å bidra.

Selger smykker til inntekt for barn med hjertesykdom

Smykkedesigner Alvilde David-Andersen ble med på laget da fem unge gründerspirer fra Drammen bestemte seg for å sette «hjertebarna» på kartet.

Publisert Sist oppdatert

Vant priser

De norskproduserte ringene er designet til å se ut som hjerter, og har allerede fått mye lokal oppmerksomhet. Under torsdagens skolemesterskap på Drammen VGS stakk ungdomsbedriften av med flere priser.
- På skolemesterskapet fikk vi 1.plass for beste salgsteam, 2. plass for beste salgspitch, 2.plass i publikumprisen, 3.plass for beste logo og 3.plass for beste produkt, sier Johannessen stolt.
Onsdag skal Johannessen og Hjertebarna UB konkurrere mot 88 andre ungdomsbedrifter under Fylkesmessa i Larvik. 

Se video:


LES OGSÅ: NSB og Nettbuss skifter navn: - «Vy» betyr å ha ambisjoner

DRAMMEN: Ungdomsbedriften Hjertebarna består av fem jenter fra Drammen videregående skole, hvor en av gründerspirene selv vokste opp med hjertesykdom.I samarbeid med femte generasjons gullsmed og designer Alvilde David-Andersen selger de norskproduserte sølvringer til inntekt for nettopp hjertesyke barn.  - Når vi startet denne bedriften, visste vi at vi ønsket å gjøre noe for andre. Hjertesyke barn lever i skyggen og blir ofte glemt, og vi ønsker å sette mer fokus på dette, sier Marthe Johannessen, personalansvarlig for Hjertebarna Ungdomsbedrift.  Og med dette går 50 prosent av overskuddet til Foreningen for Hjertesyke Barn.HJERTERINGEN: Slik ser det ferdige produktet ut etter flere runder med gullsmed Alvilde David-Andersen.
Powered by Labrador CMS