De norskproduserte ringene er designet til å se ut som hjerter, og har allerede fått mye lokal oppmerksomhet. Under torsdagens skolemesterskap på Drammen VGS stakk ungdomsbedriften av med flere priser. - På skolemesterskapet fikk vi 1.plass for beste salgsteam, 2. plass for beste salgspitch, 2.plass i publikumprisen, 3.plass for beste logo og 3.plass for beste produkt, sier Johannessen stolt. Onsdag skal Johannessen og Hjertebarna UB konkurrere mot 88 andre ungdomsbedrifter under Fylkesmessa i Larvik.
DRAMMEN: Ungdomsbedriften Hjertebarna består av fem jenter fra Drammen videregående skole, hvor en av gründerspirene selv vokste opp med hjertesykdom.I samarbeid med femte generasjons gullsmed og designer Alvilde David-Andersen selger de norskproduserte sølvringer til inntekt for nettopp hjertesyke barn. - Når vi startet denne bedriften, visste vi at vi ønsket å gjøre noe for andre. Hjertesyke barn lever i skyggen og blir ofte glemt, og vi ønsker å sette mer fokus på dette, sier Marthe Johannessen, personalansvarlig for Hjertebarna Ungdomsbedrift. Og med dette går 50 prosent av overskuddet til Foreningen for Hjertesyke Barn.HJERTERINGEN: Slik ser det ferdige produktet ut etter flere runder med gullsmed Alvilde David-Andersen.