Voldsom etterspørsel etter robotklippere

I fjor tredoblet de salget. Nå øker det med ytterligere 75 prosent.

Publisert Sist oppdatert

NORGE: Denne uka passerer Felleskjøpet fjorårssalget de hadde av robotklippere – og vi er fortsatt tidlig i sesongen, uttaler forhandlerkjeden i en pressemelding.

– Det er voldsom pågang. Gressplenen gror godt i Norge. Det er ikke så ofte jeg bruker uttrykk som «rives vekk» om en såpass kostbar investering, men det er tydelig at stadig flere blir opptatt av framtidens plenpleie, sier kategorisjef Knut Ivar Haave i Felleskjøpet Agri.

Et bredt sortiment og GPS-styrte nyvinninger fra Segway og Gardena har slått an hos kundene. Etter et rekordår i fjor satser Felleskjøpet enda sterkere på hagemaskiner i 2025.

Styrker posisjonen som markedsleder

Felleskjøpet har gjennom flere år bygget seg opp som en av de største aktørene i markedet for småmaskiner og hageutstyr. Robotklippere har blitt en viktig kategori der samvirket har styrket sin markedsandel betydelig.

– Vi har et solid og bredt sortiment, god tilgang på reservedeler og et sterkt servicetilbud – både i butikk og digitalt. I tillegg har vi kompetente medarbeidere med høy faglig trygghet, noe vi vet er avgjørende når kundene skal gjøre denne typen investering, sier Haave.

Digital satsing gjør det enklere å velge

For å møte den økende interessen har Felleskjøpet utviklet et omfattende digitalt hjelpetilbud, med tydelig produktinformasjon og gode sammenligningsmuligheter på nett.

– Vi vet at kundereisen starter digitalt. Derfor har vi gjort det enkelt å finne riktig produkt og få svar på vanlige spørsmål før man kommer til butikk. Det bidrar til at flere kan ta trygge valg og få en god kjøpsopplevelse, sier Knut Ivar Haave.

Powered by Labrador CMS