
Rema kutter prisen på 250 varer
Lover 25% lavere priser. - Ikke en kampanje eller et markedsføringsstunt.
NORGE: Rema 1000 har nå kuttet prisene på over 250 varer, uttaler kjeden i en pressemelding.
- Noen av dem fordi prisen på råvaren har gått ned, produksjonskostnadene er redusert, eller rett og slett fordi vi skal ha de laveste prisene. Størrelsen på kuttene vil variere fra 0,1% til 25%, og i tråd med vår filosofi og våre verdier skal alle priskuttene komme kundene til gode. Kunden er vår øverste sjef, og vi vil alltid gjøre alt vi kan for at hen skal få markedets laveste priser, uttaler Rema.
- Priskuttet på 250 varer er ikke en kampanje, eller et markedsføringsstunt. Det er et resultat av – og et bevis på – REMA 1000s forretningsmodell som vi ikke har viket fra siden vi introduserte lavpriskonseptet i Norge, for 45 år siden, forteller Kategori- og innkjøpsdirektør Line Aarnes.
Høy inflasjon og prisvekst i hele samfunnet har det siste året satt et naturlig søkelys på prisene på dagligvarer. Kjeden lover å alltid ha de laveste prisene.
- Når kostnadene fra leverandørene går ned, går kuttet direkte til kundene våre i form av lavere utsalgspriser. Dagligvarer er noe vi alle er avhengige av i hverdagen, og som vi ikke kan velge bort når prisene stiger. I en slik tid er det ekstra godt å sende priskuttet rett til våre kunder på over 250 varer, sier Aarnes.